INTERVJU RISTIĆEVIĆ: Ukinućemo N1 i sve piratske televizije!

INTERVJU: MARIJAN RISTIĆEVIĆ PREDSEDNIK NARODNE SELJAČKE STRANKE I NARODNI POSLANIK

Đilas se vratio u politiku samo zbog N1!

Ne polupiratski, oni su u potpunosti piratski kanali i REM je morao od SBB-a da iz kabla ukloni N1, SK, NOVA S i još dvadesetak lažnih prekograničnih kanala

Te dve televizije su portparoli dvojice Dragana, Dragana Šolaka i Dragana Đilasa jer se Dajrekt Medija pominje u svim tim poslovima. Junajted Grupa je njihova firma a SBB je iskoristio državne resurse, mrežu EPS-a i raširio svoje kablove

Televizija N1 je registrovana u Luksemburgu, kao i Nova S, trinaest kanala Sport Kluba i to kao prekogranični kanali, što bi značilo da oni u Luksemburgu proizvode program, tamo ga emituju a odatle istovremeno bez prekrajanja preuzimajui reemituju ga u Srbiji. Garantujem da N1 ništa od programa ne proizvodi u Luksemburgu niti tamo išta emituju

Kao savetnik se tu spominjao i bivši američki ambasador u Srbiji Kameron Manter. Ogroman je tu novac u pitanju jer je nedavno Investicioni fond BC Partners kupio United grup za 2,6 milijardi evrai zato se Đilas i vratio u politiku, da bi zaštitio svoj više nego unosni biznis i  kombinacije sa Šolakom i Petreusom

Televizija N1 podigla je dosta prašine u javnosti, nedavno kada je na dan godišnjice zločinačke akcije hrvatskih snaga „Oluja“ u svom programu istakla kako je reč o „oslobodilačkoj akciji“ i kada je hrvatskog premijera Plenkovića potpisala kao „premijera Srbije“. Ipak, kako tvrdi predsednik Narodne seljačke stranke i narodni poslanik u Skupštini Srbije Marijan Rističević, to je najmanji problem sa N1 Televizijom i sa Televizijom Nova jer ova dva kanala krše zakone na mnogo gori način! U intervjuu za Aferu Rističević objašnjava zašto ima takav stav.

Ko stoji iza televizija N1 i Nova S?

-Te dve televizije su portparoli dvojice Dragana, Dragana Šolaka i Dragana Đilasa jer se Dajrekt Medija pominje u svim tim poslovima. Junajted Grupa je njihova firma a SBB je iskoristio državne resurse, mrežu EPS-a i raširio svoje kablove. Šolak je iskoristio ono što su mu njegovi žuti kad su bili na vlasti dali.

Tu je najviše oštećen Telekom kao državna firma a SBB danas ima skoro milion korisnika, oko 900 hiljada, dakle daleko veći udeo na tržištu imaju od Telekoma. Oni su pravi maheri, mora im se to priznati, izborili su u Briselu da vlasnici kabla mogu ujedno da budu i vlasnici medija što inače u Evropi nije praksa i što je u stvari protivno zaštiti konkurencije.

Pa šta mislite, zašto ovoliko Đilas vrišti na REM i traži novi sastav tog tela? Zato što oseća da su mu milionski poslovi i interesi ugroženi ako tri nova člana REM-a koji treba da dođu na ta mesta budu radila po zakonu i svojoj savesti.

Gde je zvanično registrovana televizija N1?

-Nema tu nikakve tajne, Televizija N1 je registrovana u Luksemburgu, kao i Nova S, trinaest kanala Sport Kluba i to kao prekogranični kanali, što bi značilo da oni u Luksemburgu proizvode program, tamo ga emituju a odatle istovremeno bez prekrajanja preuzimajui reemituju ga u Srbiji.

Garantujem da N1 ništa od programa ne proizvodi u Luksemburgu niti tamo išta emituju. Pitajte dosadašnje goste Olje Bećković da li su išli u Luksemburg da joj gostuju u Utisku nedelje ili goste Ivana Ivanovića?

Pa da li mislite da iko od građana Lukemsburga zna za Olju ili Ivana a zvanično se program televizije čiji su oni zaštitna lica proizvodi i emituje u Lukemburgu a reemituje u Srbiji. Nema nikakvog reemitovanja, sve se proizvodi u Srbiji, i dobijaju skupe reklame a nikome N1 ni Nova S ne polažu račune u državi Srbiji.

Da li ste tražili neko objašnjenje od REM-a?

-Naravno. Kada sam postavio pitanje REM-u kako N1 i Nova, SK mogu da se vode kao prekogranični kanali kada to de fakto i de jure nisu, rečeno mi je da N1 „pakuje“ program u Ljubljani pa remituju program ovde. Odjednom se sad i Ljubljana spominje u igri. 

U Ljubljani su mi pak rekli  da to nije tačno pa je ispalo ono što sam i mislio, da N1 i Nova i još dvadesetak lažnih prekograničnih kanala svoj program ne proizvode ni u Sloveniji ni u Luksemburgu već ovde a vode se kao prekogranični kanali koji ne podležu našim zakonima. Domaći mediji plaćaju sve takse REMU, RATELU, SOKOJU itd, ali to ne čine N1 i Nova.

Da stvar bude još gora, SBB je protivno načelima REM-a kod svojih pretplatnika N1 i Novu stavio na prva dva mesta u redosledu kanala a javni servis RTS sa nacionalnom frekvencijom na treće mesto.

To ispada svojevrsni apsurd?

-To ne samo da je apsurd već je i apsolutno kršenje zakona. Zamislite samo slučaj iz vaše branše, da imate medij, novinu, koja je fiktivno prijavljena da se štampa negde u inostrantsvu, ne plaća ovde ništa, ne odgovora nikome u Srbiji, radi šta hoće, na kioscima je uvek u prvom redu i puna je domaćih reklama, šta bi  na to rekli domaći štampani mediji!

Ispada da su onda N1 i Nova polupiratski kanali?

Ne polupiratski, oni su u potpunosti piratski kanali i REM je morao od SBB-a da iz kabla ukloni N1, SK, NOVA S i još dvadesetak lažnih prekograničnih kanala, a ako to ne učini, onda bar da privremeno zabrani rad SBB-u.

Neka me neko demantuje ako ovo što govorim nije tačno i nije istina. Pogledajte u APR-ui u registru elektronskih medija u REM-u, dali su i gde registrovani i upisani N1 i Nova , SK … kao elektronski mediji iz države Srbije?

Kakva je uloga bivšeg šefa CIE Dejvida Petreusa u celoj ovoj priči?

-Dejvid Petereus, bivši šef CIA,vlasnik je kompanije KKR i već u oktobru 2013. ova investiciona kompanija za 1,2 milijarde dolara od kompanije Mid Jurop partners, takođe investicionog fonda, kupuje većinski udeo Junajtd Grupe, u okviru koje posluje SBB Telemah grupa. U trenutku kupovine, SBB ima natpolovično tržišno učešće i najveći je operater distribucije medijskih sadržaja u Srbiji, sa oko 800.000 korisnika, a na nivou regiona – pošto Grupa posluje u svim zemljama bivše Jugoslavije – SBB Telemah grupa brojala je oko 1,7 miliona kablovskih pretplatnika i korisnika interneta, satelitske televizije, fiksne i mobilne telefonije.

Tu su se nalazili i Total TV, Sport Klub, Sinemanija i dečji kanal Ultra. Još tada, dakle pre šest godina je najavljeno da će KKR, kao novi vlasnik SBB Telemah grupe, osnovati N1 televiziju koja će imati podršku CNN. Kao savetnik se tu spominjao i bivši američki ambasador u Srbiji Kameron Manter. Ogroman je tu novac u pitanju jer je nedavno Investicioni fond BC Partners kupio United grup za 2,6 milijardi evrai zato se Đilas i vratio u politiku, da bi zaštitio svoj više nego unosni biznis i  kombinacije sa Šolakom i Petreusom.

Zašto država ne reaguje na te nepravilnosti u radu N1 i Nove?

-Treba da reaguje REM kao nezavisno regulatorno telo a ne država. Od devet članova Saveta REM-a treba da se izaberu još trinova člana i to je ono što boli Đilasa i zato on traži kao maltene glavni uslov za izlazak na izbore da se „reši pitanje REM-a“. Kad je dosad opoziciji u Srbiji sastav Regulatornog tela za elektronske medije bio glavni uslov za izlazak na izbore?

Opravdan je strah Đilasa i kompanije od novih članova REM-a koji bi radili po svojoj savesti i držali se zakona. Koji bi odmah preispitali činjenicu da se N1 i Nova vode kao prekogranične televizije a suštinski to nisu. Oni se reklamiraju kao slobodne televizije, traže slobodu prava medija u Srbiji, pa šta ima to da traže ako reemituju program koji se pravi i emitujue u Luksemburgu?

Jel to možda Luksemburžane interesuje medijska sloboda u Srbiji? Đilas i Jeremić su poslednji na svetu koji imaju prava da pričaju o poštenju i kraži glasova. Pa oni su šampioni u krađi glasova, odakle njima 11 poslanika u Skupštini Srbije a izbore do sada još ni videli nisu, što to prvo ne objasne pa onda nek dele lekcije drugima o zakonu i poštenju.

Zašto je RTS morao da prepusti svoje hit serije i sportske prenose Televiziji Nova?

-Pravo je pitanje zašto se RTS nikada nije pobunio zbog toga? Da li je normalno da kvalifikacione utakmice za Prvenstvo Evrope fudbalske reprezentacije ne prenosi javni servis sa nacionalnom frekvencijom već kablovski kanal koji se vodi kao prekogranični?

Zašto RTS ne organizuje okrugli sto na tu temu, evo ja ću doći tamo da sve ovo iznesem, sve činjenice, pa neka pozovu Šolaka i Đilasa, da ukrstimo argumente. Neka srpska javnost proceni ko tu govori istinu i ko je u pravu.

Da li posle prolećnih izbora možemo očekivati da se uvede red u oblast elektronskih medija?

To bi svakako moralo da se desi odmah posle izbora novih članova REM-a. Đilas će pre ići u bojkot izbora nego da dozvoli da novi sastav REM-a kvari poslove čija vrednost je 2,6 milijardi evra. Evo gledam onog akademika Teodorovića kako poziva preko društvenih mreža ljude da sa Telekoma koji uplaćuje 150 miliona evra godišnje u budžet iz koga on prima veliku platu prelaze na SBB!

Pa zar je to posao jednog akademika, da agituje za kablovske operatere?

Da li vajni akademk zna da SBB domaćim kanalima čiji se program najviše gleda  ne plaća ništa za korišćenje programa, a novcem iz preplate koja se meri desetinama miliona evra mesečno plaća navodno reemotovanje sa njima povezanm lažnim prekograničnim kanalima i tako ispumpava dobit i prikazuje navodne gubitke. Ta pljačka poslednjih pet godina procenjuje se na milijardu evra. Da nije smešno bilo bi tužno. Ne sme se dozvoliti da piratski kanali kroje medijsku sliku u Srbiji i štete joj. Svi su mislili da N1 finansiraju CNN i Amerika a finansiraju ih poreski obveznici Srbije a da to i ne znaju i to je ono najtragičnije u celoj priči.

Srećko Milovanović

One thought on “INTERVJU RISTIĆEVIĆ: Ukinućemo N1 i sve piratske televizije!

  • 6. септембра 2019. at 23:51
    Permalink

    Malo smešno zvuči , N1 emituje iz Luksemburga za gradjane Luksemburga , Luksemburžani baš razumeju Srpski jezik ?
    Moj prijatelj radi na N1 , ako ćemo preciznije :
    N1 sva svoja 3 kanala ( Srbija , Bosna , Hrvatska ) emituje iz Beograda iz prostorija N1 pored Airport City , ne samo što emituju već se odatle upravlja i sa 2 produkciona studija Sarajevo i Zagreb.
    Utisak Nedelje i Ivan Ivanović se emituju iz Studija Grand Produkcije na Košutnjaku.
    Njihove televizije de fakto prave nelojalnu konkurenciju , ima tu posla za sve vrste inspekcija , od inspekcija rada i zaposlenih do finansijskih inspekcija i utaje poreza.
    Zakon promeniti pod hitno , ako nisu registrovani u Srbiji zabraniti im rad .

    Reply

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *